17 Şubat 2017 Cuma

En İyi Kore Dizileri Listesi

Son zamanlarda dost meclisinde Kore dizileri üzerine fazlasıyla muhabbet dönmeye başladı. Açık konuşmak gerekirse ilk başta hiç dikkatimi çekmemişlerdi; ama bu kadar çok bahsedilmesi, merak etmeme neden oldu. Ardından hemen bir araştırma içerisine girdim ve en iyi Kore dizileri listesi hazırlamaya başladım. Bu araştırma sırasında arkadaşlarımın konuşmalarına da hak verdim. Bu dizilerin ne kadar çok ilgi gördüğünü ve ne kadar büyük bir hayran kitlesine sahip olduğunu fark etmem fazla zaman almadı.

Şimdi sizlerle seçtiğim 3 Kore dizisini hemen paylaşmak istiyorum:

Moosa Baek Dong Soo İsimli Kore Dizisi

Her ne kadar çok televizyon veya dizi izleyen birisi olmasam da fazlasıyla konuşulduğu için birkaç tane Kore dizisi izlemeye karar verdim. Seçtiğim dizilerden ilki, Moosa Baek Dong Soo. Geleneksel kıyafetler ve gösterişli kılıç teknikleri hep ilgimi çektiği için bu diziyi izleme kararı aldım. IMDb puanının da bir hayli yüksek olduğunu görmek beni cesaretlendirdi diyebilirim. Aksiyon türündeki bu Kore dizisi, etkileyici dövüş sahnelerine sahipti. Üstelik o çıtı pıtı sevimli kızların, ellerine kılıç aldıkları zaman yaptıklarını görmek beni etkiledi. Hemen birkaç bölüm izledim ve sizlere de tavsiye ederim.

Güneşi Beklerken Benzeri Boys Over Flowers İsimli Kore Dizisi

Kore dizileri arasında konu olarak romantik komedi fazlasıyla yer alıyor. Hatta ülkemizde yayınlanan Seviyor Sevmiyor isimli dizinin de She Was Pretty ismiyle; Güneşi Beklerken isimli dizinin ise Kkotboda Namja (Boys Over Flowes) ismiyle yayınlandığını gördüm. Güneşi Beklerken'i birkaç bölüm izlemiştim. Bu nedenle Kore uyarlamasını da izlemek istedim. Zaten 2 sezon devam etmiş ve 25 bölümden oluşuyordu. Daha sonra bu dizinin TRT Okul kanalında orijinal haliyle Yaban Çiçeği isminde yayınlandığını da öğrendim. Eğer Güneşi Beklerken dizisini beğendiyseniz bu diziyi de sizlere öneririm.

Aşktan Vatan Sevgisine Kadar İşlenen Inspiring Generation İsimli Kore Dizisi

Ülkemizde vatan sevgisi işlenen diziler, her daim sevilmiştir. Kore dizilerinde de bunu görmek mümkün. Inspiring Generation isimli Kore dizisini seçmemin nedeni de bu oldu. 2014 yapımı olan dizi, tam bir Türk dizisi. Aşk, dostluk, sadakat, vatan sevgisi gibi duyguların hepsi bu dizide mevcut. 24 bölümlük kısa bir dizi olması nedeniyle hemen birkaç bölüme göz attım. Şanghay'ın tarihini konu alan bu dizi de etkileyici dövüş sahneleriyle ve başarılı oyuncularla beğenimi kazandı. Böylece sizlere önerebileceğim üçüncü dizi de Inspiring Generation oldu.

İşte sizlere detaylı ve özenle hazırlanmış, en iyi Kore dizileri listesi: http://paratic.com/en-iyi-yeni-guzel-kore-dizileri/

İnternette Kore dizilerini araştırırken fark ettiğim konulardan birisi de bizim Türk dizileri ile senaryo paylaşımları oldu. Türk kanallarından aşina olduğumuz ve beğeni toplayan birçok dizinin, Kore versiyonu olduğunu da gördüm. Üstelik ya biz onlardan senaryo almışız ya da onlar bizden almışlar. Bu şekilde bir paylaşım olması da "Kore dizilerinin çok sevilme nedeni budur herhalde" diye düşündürdü.

Zaten televizyon izlemeyi ve dizi takip etmeyi seven büyük bir kitle var. Tabii ki yalnızca Türk dizilerinden bahsetmiyorum. Game of Thrones, Shameless gibi dizilerinde oldukça hayranı olduğunu biliyoruz. Sizlere Game of Thrones dizisinin sosyal medya çılgınlığından da bahsetmiştim. Göz atmak için tıklayın. Ama bu kitle biraz daha genç kesim. Türk dizileri ise her yaştan hayrana sahip. Bu nedenle kendimize yakın gördüğümüz için Kore dizileri fazlasıyla tutuyor diyebilirim.

Sonuçta burayı kullanmamın amacı sizlerle ilgimi çeken konuları paylaşmak değil mi? Düşündüm ki; sizlerin arasında da bu dizileri izleyenler vardır. Hem öneri almak hem de fikirlerinizi paylaşmanız için bu yazıyı yazmaya karar verdim. Şimdi sizlerin bu konudaki fikirlerini ve önerilerini bekliyorum…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder